architektura w grach

Architektura w Hitman 2 – Hawke’s Bay w Nowej Zelandii

Level design w grach z serii Hitman od zawsze stał na wysokim poziomie. Twórcy że studia IO interactive po raz kolejny wysoko postawili poprzeczkę. Oto architektura w Hitman 2.

Prywatne domy pojawiały dość często w serii Hitman np.:  Tradycyjna japońska posiadłość w misji Tracking Hayamoto z Hitman 2: Silent Assassin albo brytyjska posiadłość Beldingfordów z Hitman: Contracts czy chociażby dom na przedmieściach San Diego z Hitman: Blood Money.

Jednak pierwszy poważny projekt domu na miarę XXI wieku pojawił się dopiero w Hitman: Absolution. Posiadłość Diany Burnwood na obrzeżach Chicago była bardzo miłym zaskoczeniem dla oka.  Głównie że względu na spójność rozplanowania funkcji dookoła domu jak i w jego środku.  Niestety, mocno ograniczone możliwości eksploracji i liniowość fabuły nie dawały szansy na swobodne zwiedzenie całej posiadłości.

Luksusowa rezydencja znad Hawke’s Bay

Uruchamiając Hitman 2 bardzo ucieszył mnie fakt, że podobnie jak i w poprzedniej odsłonie, studio IO Interactive zadbało o drobiazgowy level design każdej lokacji. Pierwsze zadanie ma miejsce w prywatnej willi nad brzegiem Hawke’s Bay w Nowej Zelandii.

Sielankowy widok na morze z ławeczką do kontemplacji

Kim był architekt

Według  autorów willa została zaprojektowana przez fikcyjnego architekta Oscara Wonga. W rzeczywistości, pan Oscar Wong jest jednak uznanym na świecie pianistą. Znanych architektów z nazwiskiem Wong jest wielu: Alexander Wong, Joseph Wong, Alfred Wong itp.. Możliwe więc, że imię Oscar mogło być nawiązaniem do architekta Oscara Niemeyera. Jednym z jego najbardziej znanych projektów była willa  Casa das Canoas.

Casa das Canoas projektu Oscara Niemeyera z charakterystyczną białą ramą nad parterem

Bryła rezydencji

Willa w Hawke’s Bay to piętrowy, rozłożysty pawilon, w którym dominują dwa materiały: surowy beton i szkło.Wysunięta bryła basenu została pokryta przesuwnymi, przeszklonymi ścianami. Lekkości części mieszkalnej nadaje ekspresyjnie nadwieszenie sypialni nad parterem.

Nadwieszenie sypialni. Po lewej Chenglu-Villa projektu GAD z Chin. Po prawej Hawke’s Bay

Nadwieszenie tworzy tym samym podjazd dla samochodów. Panoramiczne przeszklenia oraz usytuowanie domu na działce, podkreślają efekt czystego, niczym niezakłóconego widoku na morze. Całość jest odsunięta od jakichkolwiek sąsiadów oraz głównych dróg zapewniając intymność mieszkańcom.

Wnętrza

Na parterze ulokowano dwupoziomowy salon z aneksem kuchennym, jadalnię, basen, spiżarnię, garaż oraz pokój gościnny z łazienką. A na piętrze znajduje się: sypialnia, łazienka, otwarty gabinet oraz panicroom. Ukryty za ścianą gabinetu „pokój bezpieczeństwa” jest połączony dodatkową klatką schodową z garażem.

Wnętrza Hawke’s Bay

Na piętrze znajdują się też dwa wyjścia na taras z widokiem na morze oraz miniaturowym ogrodem zen. Funkcję ogrodzenia pełni szklana, niska balustrada. Otwarte przestrzenie Hawke’s Bay utrzymane w duchu modernistycznych willi spod znaku Miesa van der Rohe charakteryzują się wolnym planem oraz otwarciem na otaczającą naturę.

Zastosowanie betonu architektonicznego. Po lewej Dom rodzinny projektu Pitsou Kedem Architects Izrael. Po prawej Hawke’s Bay

W kolorach ścian dominuje czerwień oraz surowość płyt z betonu architektonicznego. Beton to również idealne tło dla minimalistycznych przedmiotów w intensywnych kolorach, które znajdują się w domu. Dodatkową intymność zapewniają ażurowe, rolety sterowane elektronicznie.

Kryty basen z widokiem na okolicę. Po lewej Seetauglich projektu Patricka Biella nad Jeziorem Zuryskim. Po prawej Hawke’s Bay

Inne podobieństwa

Wspomniany na początku Casa das Canoasto, to nie jedyna willa podobna z Hawke’s Bay. Warto tu nadmienić chociażby: Chenglu-Villa z Chin projektu GAD Architecture, The Float House z Izraela projektu PitsouKedemArchitects czy SharkAlley House z Nowej Zelandii projektu FearonHayArchitects.

Kolorystyka oraz detale. Po lewej The Float House z Izraela projektu Pitsou Kedem Architects. Po prawej Hawke’s Bay
Otwarcie widokowe na zatokę. Po lewej Shark Alley House z Nowej Zelandii projektu Fearon Hay Architects. Po prawej Hawke’s Bay.

Zobacz wpis dotyczący poprzedniej części – Hitman (2016)

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *