Witaj w Dubaju Agencie 47 – analiza trailera Hitman III

Witaj w Dubaju Agencie 47 – analiza trailera Hitman III

W trakcie odbywającej się 11 czerwca imprezy Sony PlayStation 5 firma IO Interactive oficjalnie zaprezentowała Hitmana 3. Teaser ze scenami z rozgrywki przenosi nas do ekskluzywnego drapacza chmur w Dubaju. Oto krótka analiza architektury w zwiastunie.

Z agentem 47 odwiedziliśmy takie miejsca jak Paryż, Hawke’s Bay na Nowej Zelandii, Mumbaj oraz luksusowy hotel w Bangkoku. Po trailerze nadchodzącej części można wnioskować, że na tym się nasze wpisy nie skończą.

Możliwa lokalizacja

Dokładna lokalizacja fikcyjnego wieżowca jest trudna do określenia, ponieważ miasto pod nim spowite jest we mgle. Mogę jednak wnioskować, że znajduje się w dzielnicy Dubai Marina.

Zaczynamy z wysokiego C, dosłownie 😉

Głównie za sprawą widocznego od północno-wschodniej strony Cayan Tower oraz południowo-zachodniej (projektowany) Nakheel Tower. Oba wieżowce zostały mocno zmodyfikowane względem oryginalnych projektów.

Jeśli lokalizacja okaże się prawidłowa, to znany na całym świecie Burj Khalifa znajduje się 25 km na północny-wschód.
Cayan Tower (lewy) i Nakheel Tower (prawy). Oba budynki są podobne do tych w grze, odległości też są podobne.

Wieża ponad chmurami

Elegancka, opływowa forma wieży została podzielona na mniejsze bryły względem głównego trzonu. Takie rozwiązanie, często pojawia się w projektach neofuturystycznych.

Jeśli Burdż Chalifa ma 828 metrów wysokości a planowany Nakheel Tower ok. 1400 metrów wysokości to zaprezentowany wieżowiec może osiągać ok. 1500-1600 metrów wysokości!

Możliwe inspiracje: Z lewej projektowana The Bride Tower z Iraku oraz z prawej The Shard z Londynu

Akcja może więc rozgrywać się na ok. 200 piętrze lub prawdopodobnie na paru poziomach.

Wnętrza pełne bogactwa

Na początku filmu Agent 47 ma na sobie maskę tlenową wraz z prawdopodobnie wingsuitem służącymi do wykonywania skoków z niskiej wysokości. Możliwe, że sposób dostania się do wieżowca będzie podobny do tego, co widzieliśmy w Mission Impossible: Fallout.

Widoczne ostre łuki i motywy roślinne na kolumnach to charakterystyczne odwołania do detali z arabskiej architektury.

Wnętrza są pełne futurystycznego przepychu oraz elegancji. Jednocześnie nie brakuje odwołań do detali z arabskich tradycji.

W rezultacie przyjdzie nam rozegrać niebezpieczną misję w przestrzeni łączącej innowacje technologicznie wraz z wysoce estetycznymi wnętrzami.